SEE ME

Followers

Saturday, December 19, 2015

Friday with L♡VE...

Alhamdulillah....Allah masih beri peluang untukku bernafas di dunia ini....

Hilang rase keletihan semlm....badanku dah cukup rehat..tgk tepi ada insan terSayang yg masih lagi tido...kesian kat abg mesti penatkan drive kete sorang2 balik dungun utk jumpa isterimu yg kurang sihat ini....sorry abg...andai aku mampu menggantikn diriku ditempatmu..aku rela.....♡♡♡

Selepas selesai mandi...aku bersemgt utk siapkn keje rumah...sebab cuace ok...aku satelkn basuh n sidai kain...buat air panas utk kami..tea o ,milo n kopi o..  serta biskut jagung...huhu

Hari ni jumaat ..memang rutin aku akan masak....tetiba terasa sgt lapar....aku cepat2 buka susu nefro yg aku beli di hospital....aku minum2 last mcm nk muntah...tp aku stop n baring kejap...aku dah risau...aku memang lapar sgt...aduih..aku baring n rehat...lepas 10 minit ok lah...lepas tu aku terus masak nasi...sambil tggu nasi aku baring..tenangkan fikiran.....nak ke kedai memang x lepas la klu mcm ni... nasi aku masak je...terus aku makn ....sambil letak kicap sikit...habis 2 senduk...minum air sikit n sendawa..alhamdulillah....lepas tu aku terus baring n aku tertido.....

Pkul 2....abg kejutkan....abg tnya kenapa yg penat sgt ke....hmmmm aku diam aje...aku bngun n mandi...selesai solat zuhur abg suruh siap pg beli lauk..aku beli lauk yg siap lah...aku x lalu nak makan..beli lauk ke che n ehan j3....aku tgk je....x da selera..

Tiba2 abg aku behenti kat Secret Resipi..abg kate nak belanja aku...hmmm aku ok je ..cuma aku bgtau aki x lalu mak makan..hmmm abg suruh aku pilih menu nk makan apa...aku tengok2...semua aku x lalu nak makan..hmmmm abg kate try spageti....aku pilih spageti thai seafood...dlm hati aku mcm x lalu je...abg aku ambik beef noodle ngn kek with tea....aku order apple kasturi..air je aku lalu minum...yg lain x lalu ..... aku diam aje...rase mcm loyal2 je.  Mcm x sihat je...l3pas makan...abg bawa aku ronda2 tgk pantai...habis pntai teluk lipat.abg bawa ke pantai seberang...tiba aku cakap aku nak g trg...jalan2.....

Abg aku dah sujest dr pg td...cuma aku ja x da mood... tetiba dah nk kul 4...aku rase mcm nak pegi...smlm abg ajak ke kuantan aku x nak...ke mesramall pun aku x nak....aku rase penat.....abg ajak tido hotel semalman....aku je x selesa dlm keadaan sarat gini.aku lagi prefer tido kat umah....atas katil empukku ni......

Tanpa apa2...abg terus drive je K.trg....dlm perjalan kami borak2....abg tanya kenapa...aku x da mood. ..aku pun x tahu kenapa . ...abg aku pun mainkan beberapa lagu seruling....aku layan aje.....sampai k.trg aku minta abg singgah kedai baby area roundabout kat tok pelam....ok juga barang2...banyak katil, car seat n walker  harga pun ok...berpatutan...aku dah jumpa katil baby...elok..jenis kayu.. beroda...n saiz x besar sgt...x makan ruang....car seat pun ok....abg nak beli terus...aku cakap x payah..baby pun belom lahir lagi..panjang cerita lagi....aku cakap tggu semua dah selmat baru abg beli.....x pe....k dont worry...insyallah....semoga selamat semuanya...tinggal 4 minggu lagi.. .

Satel kedai tu.. aku mcm nampak bngunan kuning tu....smlm tgk ada kedai baru buka.....jeng2 jumpa kedai makan CHICKEN COTTAGE.....heheheh jom abg kita try...apa lagi hmmm ...membungkus la kami....coll kak rod..dia pun nak jugak...kak rod n abg mi ada prgram selection utk sukma   .... aku order..ayam goreng 9 ketul...coslow + mashed potato....n chicken grill yg half..abg order..  otw kami terus makan chicken grill...mamamh sedap...nyum2...lain kali boleh makan lagi....

Lepas tu ..kami terus ke pusat belia n sukan kat pasir panjang kot..lupe dah...tempat tu tepi jaln je .....g kat kak rod n abg mi... adam buat muka x da mood.. aku ajak kak rod k Mydin Gong Badak....aku saje je nk jalan2...alhamdulillah...melepak lah kami ke sana....pusing2 ...shoping2....n last aku belanja Chicken  Rise....my fav....sorry abg....abg aku x lalu makan. Kesian dia...sebab aku suka heheh tq....selesai semua...pg hantar kak rod ngn adam kat belia n sukan..  lepas tu...aku n abg terus balik ke dungun.....dlm perjalan balik...aku tido aje...kajut2 kat umah dah.....dlm perjalanan abg pasang cerita Boboy2...sampai umah abg x kejutkan aku..sebab dia kesian kat aku...penat sgt.....sory abg drive sorg....

Sampai umah...aku mandi...solat makan.n terus tido..abg aku letak kepala tido nyenyak...kesian abg..syg abg sgt...kerana melayan kerenah aku..mauch....love u.... ♡♡♡♡

***♡♡TQ ALLAH....♡♡***

No comments: