...

SEE ME

Followers

Sunday, January 10, 2016

Ayah ibu dan baby

Cerita ni hari ahad punye...10.1.2016, sakitnye badan2 ibu ni...lapar sungguh..teringin nak makan nasi panas...n sup sayur...walaupun duit kita banyak..tetap kita perlukan org untuk jaga kita kan...tambahan dlam pantang begini...

Terima kasih banyak kepada suami tersyg,  mok de, dan keluarga...kate2 semngat dari yg terdekat membantu menguatkan semnagt kita..paling utama doa2...semoga Senantiasa dalam Rahmat Allah dan Perlindungan  Allah..

Bangun pagi, masih teringat kat anakanda ku sorg...ibu ayah syg sgt kat baby....baby cepat sihat ye syg...mcm mane lah ye....anak kesygngn ibu hari ni...semoga baik2 saje....

Hari ini ibu nak g tgk baby awal...sebab ibu kena cuci darah..sebab ibu rindu sgt ke baby....walaupun apa yg terjadi memang ibu akan pg tgk baby...ibu x boleh berpisah ngn baby....hanya hati ibu2 je yg faham...

Ayah dtg awal temankan ibu tgk baby...hehe baby masih dalam lampu biru..kuning masih x turun..kesian kat baby..ibu dah cuba perah susu ibu.. tapi sikit saje yg dpt...dlm 2 cc...Ya Allah engkau murahkanlah rezeki susu dadaku ini buat anakku yg tersayag....ibu sentiasa positive...susu ibu banyak....tetapkan dalam hati sematkan dlm minta....

Pagi ni ayah teman ibu pg pump susu..pinjam pump yg hospital punye brand medela...bila guna ok..x sakit...ibu bersemangat nak pump susu banyak2 utk baby...semoga cepat2 membesar ye syg...walaupun ayah gelakkan ibu...sebab susu keluar sikit tp ibu tetap bersemangt..ayah memang gtu...suka buat ibu sedih....hmmmm ayah memang kan...x pe nanti susu banyak tgk la...baby mesti cepat sihat..

Bila ibu sampai je kat tampat baby...ibu memang x sabar nak sentuh baby....baby tgh kunyap2 apa tu...baru lepas susu ye syg....mc susukan ....kesian baby dah minum susu formula...x pe sabar ye syg..ibu akan pump susu utk syg ....positive positive.

Hari ni baby nagis ye bila ibu sentuh baby....sedih ibu rase...kenapa syg nagis ni....mesti rindukan ibu ye....hampir 4 hari kan kita berjauahn...ibu x dpt teman baby. ....kuatnye nagis ni....x pe.semoga paru2 baby cepat kembang ye...

Akhirnye Ayah menyentuh baby buat pertama kalinye...walaupun ayah nampak kekok..tp ayah cuba usap2 baby...amboi baby...ayah sentuh sikit terus diam dr nagis...kenapa ..baby rase ke ayah sentuh....betul kan...walaupun ibu yg mengandungkan baby tp kasih seorg ayah tetap baby akan rase....hehhehe

Ada nurse tu tutupkan lampu biru...kalu x berpinau2 mate ni....ibu nampak mate baby mcm buka...ibu buka topeng baby..comeinye baby nak buka mate...walaupun ibu tahu baby x nampak lagi.....semoga baby sihat2 saje....ayah bgtau jam dah pukul 10.30...kena balik wad sebab kul 11..ibu nak kena cuci darah...hmmm ala ibu x puas lagi tgk baby..syg baby...." abg yah syg baby, rase nak ambik baby je nak peluk nk dakap"....

Lepas cuci ...ibu dtg tgk baby lagi...walaupun dah lewat...ibu tgk baby tgh tido...amboi bestnye baby tido...ibu usap2 badan baby...tangan baby pegang tangan ibu...ayah pun same usap2 badan baby semoga baby x rase keseorgn...k ...ibu dan ayah sentiasa ada utk baby...bila ayah ajak ibu pulang....tangan baby x nak lepaskan jari ibu..ayah pun tgk jugak...ibu tahu baby saygkan ibu dan ayah.....syg baby sgt2...Ya Allah kau lindungilah anak kesyagan kami ini....

***♡YA ALLAH MAHA PELINDUNG DAN MAHA MENGASIHANI♡***

No comments: