SEE ME

Followers

Tuesday, May 26, 2015

Thai FOODS in Astaka Dungun

Jom kita try makanan dari THAI....kebertulan ada Festival Makanan ni apa lagi, jom cuba....beza tak rasenye berbanding dengan yg kat Thailand. Kebiasaanya mesti ada sedikit rase berbeza...hehehe
Apabila sampai je di gerai2 jualan...aku snaplah beberapa pic ni....utk buat tantapan semua..almaklumlah kot kot ada yang nak cuba...Bila aku mula melangkah ke booth2 yang berhampiran ..mate aku dah mula melilau lilau ...waaa banyaknye makanan yang dijual di sini. Tapi x semua aku tahu..ada sikit je yang aku penah cuba bila balik kampung abg aku di perlis..kekadang aku trylah jugak....kebanyakkan makanan yang di suggestkan oleh mak mertua nie memang kenalah dengan tekak aku ni....ada tu sampai menjadi makanan fav aku plak....dah jadi masalah plak aku ni....mengidam ..habis la abg talib..hahha (gelak jahat ) ..

Antara makanan aku cuba kali ni iaitu

otak-otak ikan...bentuknya seperti jeput...rasenye ada pedas2 gitu...rase ikan sikit..and sesedap raselah...bila nak makan itu disediakan pula pencicah nye..ala sos thai je....




yang ni pula adalah nasi komok, kalu balik kampg mesti aku akan beli nasi ni utk makan tghri ... Kalu selalu pergi Wang Keliang, mesti ada dijual kat kedai makan.banyak sgt...Yang paling sedaplah nasi komok yang aku penah makan kat betul2 kat siam,...masa tu aku ada g jalan ke Hatyai...ontheway nak balik tu aku ada singgah beli..biasanye nasi komok nasi yg biasa dimakan hari2 di thailand....Rase nasinye ada rase rempah sikit, rase maggie pun ada...makan dengan ayam goreng berempah, and ada sup ayam..dia tabur sikit bawang goreng (ni memang aku x suka) n dia akan tabur sikit kerak ayam goreng...tu yang best ......


tak lupa pula Pulut Ayam nie kegemaran suami aku si abag Talib.....tapi kali ni aku minta kawan aku utk mencuba makanan ni..respondnye best sgt sedap...sebab ada pulut, ayam goreng yang panas2 , then ditaburkan bawang goreng kemudian dengan sos thai sebagai kuahnye....


Macam2 juadah ada dijual kat sni..x termakan lah .... hehehe selamat mencuba .....

sedapppppp :P

                                                          Antara snap yang ada.....





No comments: