SEE ME

Followers

Monday, January 19, 2009

*~hIdUpkU mAsiH aDA cAhAya Pagi~*







hari2 yang aku lalui, membuatkan aku semakin mencari-cari apa erti kehidupan dan asam garam perjalanan ini. Suasana aku berubah2, dengan teman2 baru ku yg men cuit hati dan perasaan tatkala mnyedari kekurangan yang ada padaku. Dahulu, aku penah menjadi seorang yang bergini, sekarang berubah menjadi seorang yang begini. kekadang bila diingtkan kembali membuatkan aku ketawa dalam diam. Manusia akan berubah apabila ada perkara yg membuatkan ianya berubah. Dalam perjalanan yang masih jauh, ku titipkan doa dan kata2 semangat agar aku tidak mudah terpesong dan mudah beralih arah dengan kehidupan yang akan berubah. semua adalah kerana perubahan. perubahan ke arah yang baik memang diharapkan, andai kate diuji, apakah aku mampu untuk melalui satu perubahan ini?..satu persoalan yang aku sndiri belum pasti akan jawapannya nanti. Disaat aku berada dalam satu skop yang meluas, membuatkan pemikiran aku ini akan berada di luar kemampuan aku sendiri. Yang penting apa jua yang aku lalui sehingga kini, aku bersykur dan redha, mungkin suatu hari nanti aku akan memahami semua yang telah terjadi. ALLAH sentiasa bersama ku. Itu yang memberi kekuatan kepada ku, seorang insan yang lemah. Hakikatnya, aku juga perlu waktu dan masa untuk aku sendiri memahami akan diri ku , dan tidak semestinya aku sahaja yang mencuba untuk memahami semua ini. Insyallah "doa anak yang soleh dan solehah" itu yang diterapkan dalam diriku. Disaat rindu ini, aku sampaikan doa agar "dirahmati ALLAH, ditempatkan bersama2 orang2 yang BERIMAN". "Ya ALLAH, sesungguhnya aku adalah hambaMU,anak hamba-MU(lelaki atau perempuan), ubun-ubunku dalam genggaman-MU, hukuman-MU berlalu kepadaku, QADAQ (keputusan-MU) kepadaku adalah adil, aku memohon kepada-MU dengan setiap nama yang telah Engkau berikan untuk diri-MU, atau yang Eangkau turunkan kepada kitab-Mu, atau yang engkau simpankan dalam perbendaharaan ghaib daripada ilmu-MU, agar Engkau jadikan Al-Quran sebagai penyejuk hatiku, cahaya dadaku, pelenyap dukaku dan pengilang kesedihanku."...Amin..



*~aReDayek_2009~*

No comments: