SEE ME

Followers

Wednesday, September 10, 2008

*~kELaKar kELaKar~*

* KiSaH aIr tiN *

sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

kadi tanye kat pompuan tu… . “kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?

pompuan tu jawab… “saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya.”

si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. ahhh… sudah… mende aku nak goreng kadi ni… .kadi pun tanye si jantan… “hah… kamu… .bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela”

“tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pas saya ‘tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. saya nak tanye tuan..air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”

jawab kadi..”hak kamu le..”

jantan tu kata lak..”hah… sama le kes ni pun. Kan tuan… kan… kan “

P/S :

1. Jgn samakan isteri anda macam vending machine.
2. Jgn samakan anak anda macam air tin
3. Jgn samakan ‘anu’ anda cam duit syiling … hehehehehhe “


===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===

****teka TEKI lawaK****

1.Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

‘MI’LO AIS

2.Ade sorang makcik,die thn teksi..pas 2 makcik 2 nak byr duit dulu..driver taxi tu xnak.nape??

Sebab duit ‘DULU’ mane laku

3.Binatang ape name die ade dua huruf?

UDANG ( U DAN G )

4.Kenape org gali kubur tak pakai spender???

Sebab org gali kubur pakai cangkul la

5.5 ekor semut campur dgn 2 ekor semut same dgn brape???

0 la…semut mane de ekor

6.Ape persamaan Micheal Jackson dengan Micheal Jordan??

Dua2 tak knl korang…

===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===

* CETE SERAM pakcik KUE *

erm… .gini kisahnyer… pakcik aku tu koje sebagai pemandu teksi… erm… .adala satu malam tu… .jeng… .jeng… jeng… (buat suspen skit… hehehehhe)… .tgh pakcik aku tercari2 penumpang… ..adela die jumpa sorang pompuan nie… .fuh… .cantiknyer die… .cam model lak… ‘erm… mmg dah rezeki aku dpt penumpang lawa mlm2 nie’… kata pakcik aku… .bile pompuan tu masuk jer… fuh… .bau harum semerbak menusuk hidung pakcikku itu… lepaih tu die terus jln… adala dlm 5 minit lepas tu… pakcik aku teringat die lupa nk tanya pompuan tu nk berhenti kat mane… pakcik aku cube la pandang pompuan tue melalui cermin pandang belakang tu… die tgk takde… ‘aik… .mana lk pompuan nie pi’… getus hati kecil pakcikku… .die cube pandang lagi… takde gak… .eeeeee… pakcik aku dah mula kuar peluh jantannyer dek kerana terlalu panik… ..disebabkan terlampau takut pakcik aku telah buat satu brek mengejut… ..fuh… ..pakcik aku toleh ke belakang… die tgk muka hantu pompuan tu berubah jd garang… .hidungnyer berdarah… ..pakcik aku cube ingat ayat2 suci… .tapi hampeh… .hantu tue dgn perasaan marahnyer… .berkata… ‘kenapa … .kenapa … … KENAPA ?… pakcik aku cubela berlagak tenang di dpn antu tu sambil membalas… ‘kenapa apa … … antu tue dgn perasaan marahnyer.. dan geramnyer… … berkata… ‘kenapa ko brek mengejut… .BODOH!!!… …. … .har… .har… har… … rupa2nyer… .waktu pakcik aku jeling blakng tgk pompuan tue takde sbb pompuan tue tgk tunduk… die tgh melombong bijih… hahahaha… .. … .buat suspen je minah nie… hidung die berdarah disbbkan tertusuk jarinyer masa mengorekapabila pakcik aku buat ‘brek mengejut’… .hahahahahaha… .. … .itula cite seramnyer…

===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===


Untuk sesiapa yang bekerja di pejabat

===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===

* NENEK TUA *


Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan- rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”

===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===

^^*LAWAK BUDI BAHASA LRT*^^

Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, “Terima kasih, saya lebih suka berdiri”. Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, “Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri.” Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit, “Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!

===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*



No comments: