Alhamdulillah, pendaftaran kelahiran anak kesygangan ibu satel. Ayah telah daftarkan d3ngan nama yang Indah, semoga anak kesygngan ibu menjadi anak yang soleh seindah nama yang ayah ibu berikan ....
***♡AliffRizqi Tarmizi Bin Mohamad Talib♡***
Kedamaian yang dicari...Demi ketenangan diri....
Alhamdulillah, pendaftaran kelahiran anak kesygangan ibu satel. Ayah telah daftarkan d3ngan nama yang Indah, semoga anak kesygngan ibu menjadi anak yang soleh seindah nama yang ayah ibu berikan ....
***♡AliffRizqi Tarmizi Bin Mohamad Talib♡***
Semua yang Pertama ibu lakukan utk anak ibu..
Semalam ibu tak dapat dtg tgk anak ibu sebab ayah pergi keyel. YA ALLAH harini tak sabarnye nak ke HSNZ...apa khabarlah anak ibu..apalah perkembangan terbaru anak ibu ni..Ya Allah semuanya ku harap perlindungan dariMu Ya Allah...
Sampai di NICU, ibu saje je nak tgk list name baby ibu...eh, kenapa nama ibu tak ada.....ibu dah cuak ngan ayah...kebiasaannye Ayah mesti basuh tangan lambat...pastu mesti masuk same2...tp hari ini, nampak ayah teruja sgt..ayah masuk dulu meninggalkan ibu di belakang..biasalah ibukan masih dalam pantang, tidak boleh jalan laju2...
Muka ayah dan ibu dah cuak....tanya Mc ..mc check dalam buku pendaftaran..ALHAMDULILLAH...dapat berita baik. Anak ibu dipindahkan ke Bilik SCN...bersama2 baby2 yg lain...tak sabarnye nak jumpa anak ibu..kesian ke ayah. Sebab ayah tak dapat tgk baby. Ayah dapat masuk mengikut waktu melawat sahaja...sekarang baru pukul 3...ibu masuk dulu ayah..maaf ayah...ibu jalan perlahan2...hari ini ibu kena berdikari,selalu ayah temankan ibu....ibu mencari2 dimana anak ibu sorang ni...tanya MC...ditunjukkan biliknya....ramai sgt baby kat sini..baby disini semua memamakai kain bedung hijau....
Semasa ibu bertanya Mc yg bertugas, ibu rase baby yg hujung ni anak ibu...betullah anak ibu...comeinye...mc bacakan ic ibu...same...anak ibu tengah tido...kecik saje....
SEMUA PERTAMA KALI IBU LAKUKAN UTK ANAK IBU.......
ibu angkat baby...kecik saje
Ibu cium baby....ibu mendukung baby ...
Ibu tukar pakaian baby....ibu menyusukan baby.....ibu cuma x dpt tukarkan pampers baby je sebab baby tak berak...tak kencing..inilah anak aku yang aku kandungkan 32 minggu 8 bln...
Alhamdulillah kuning dah tak ada...semoga baby baik2 saja....bila ibu dan ayah nak balik baby pula buka mate...macm tau2 je kan ayah ibu nak balik...ayah memang nampak payah sgt nak tinggalkan baby....yelah anak ayah n ibu sorang je....
Comei sgt bila baby buka mate...kecik comel....syg sgt...YA ALLAH jagakan anak ini utkku dan lindungillah anak ku dari semua perkara yang tidak baik....ibu betulkan anak ibu tido...last ibu cium anak ibu.Ya Allah....sedih nak tinggal anak ku yg kecil itu...
Lusa ibu dtg ye syg...ibu bawa EBM k. Ayah pesan baby minum susu banyak2....cepat boleh balik rumah....syg dn rindu kat anal ibu.....
***♡YA ALLAH LINDUNGILAH ANAKKU♡***
Cerita ni hari ahad punye...10.1.2016, sakitnye badan2 ibu ni...lapar sungguh..teringin nak makan nasi panas...n sup sayur...walaupun duit kita banyak..tetap kita perlukan org untuk jaga kita kan...tambahan dlam pantang begini...
Terima kasih banyak kepada suami tersyg, mok de, dan keluarga...kate2 semngat dari yg terdekat membantu menguatkan semnagt kita..paling utama doa2...semoga Senantiasa dalam Rahmat Allah dan Perlindungan Allah..
Bangun pagi, masih teringat kat anakanda ku sorg...ibu ayah syg sgt kat baby....baby cepat sihat ye syg...mcm mane lah ye....anak kesygngn ibu hari ni...semoga baik2 saje....
Hari ini ibu nak g tgk baby awal...sebab ibu kena cuci darah..sebab ibu rindu sgt ke baby....walaupun apa yg terjadi memang ibu akan pg tgk baby...ibu x boleh berpisah ngn baby....hanya hati ibu2 je yg faham...
Ayah dtg awal temankan ibu tgk baby...hehe baby masih dalam lampu biru..kuning masih x turun..kesian kat baby..ibu dah cuba perah susu ibu.. tapi sikit saje yg dpt...dlm 2 cc...Ya Allah engkau murahkanlah rezeki susu dadaku ini buat anakku yg tersayag....ibu sentiasa positive...susu ibu banyak....tetapkan dalam hati sematkan dlm minta....
Pagi ni ayah teman ibu pg pump susu..pinjam pump yg hospital punye brand medela...bila guna ok..x sakit...ibu bersemangat nak pump susu banyak2 utk baby...semoga cepat2 membesar ye syg...walaupun ayah gelakkan ibu...sebab susu keluar sikit tp ibu tetap bersemangt..ayah memang gtu...suka buat ibu sedih....hmmmm ayah memang kan...x pe nanti susu banyak tgk la...baby mesti cepat sihat..
Bila ibu sampai je kat tampat baby...ibu memang x sabar nak sentuh baby....baby tgh kunyap2 apa tu...baru lepas susu ye syg....mc susukan ....kesian baby dah minum susu formula...x pe sabar ye syg..ibu akan pump susu utk syg ....positive positive.
Hari ni baby nagis ye bila ibu sentuh baby....sedih ibu rase...kenapa syg nagis ni....mesti rindukan ibu ye....hampir 4 hari kan kita berjauahn...ibu x dpt teman baby. ....kuatnye nagis ni....x pe.semoga paru2 baby cepat kembang ye...
Akhirnye Ayah menyentuh baby buat pertama kalinye...walaupun ayah nampak kekok..tp ayah cuba usap2 baby...amboi baby...ayah sentuh sikit terus diam dr nagis...kenapa ..baby rase ke ayah sentuh....betul kan...walaupun ibu yg mengandungkan baby tp kasih seorg ayah tetap baby akan rase....hehhehe
Ada nurse tu tutupkan lampu biru...kalu x berpinau2 mate ni....ibu nampak mate baby mcm buka...ibu buka topeng baby..comeinye baby nak buka mate...walaupun ibu tahu baby x nampak lagi.....semoga baby sihat2 saje....ayah bgtau jam dah pukul 10.30...kena balik wad sebab kul 11..ibu nak kena cuci darah...hmmm ala ibu x puas lagi tgk baby..syg baby...." abg yah syg baby, rase nak ambik baby je nak peluk nk dakap"....
Lepas cuci ...ibu dtg tgk baby lagi...walaupun dah lewat...ibu tgk baby tgh tido...amboi bestnye baby tido...ibu usap2 badan baby...tangan baby pegang tangan ibu...ayah pun same usap2 badan baby semoga baby x rase keseorgn...k ...ibu dan ayah sentiasa ada utk baby...bila ayah ajak ibu pulang....tangan baby x nak lepaskan jari ibu..ayah pun tgk jugak...ibu tahu baby saygkan ibu dan ayah.....syg baby sgt2...Ya Allah kau lindungilah anak kesyagan kami ini....
***♡YA ALLAH MAHA PELINDUNG DAN MAHA MENGASIHANI♡***
Hari ni ...kul 5.30 a.m , ada doktor ambil darah .... hari ni hari sabtu 9.1.2016...hari ke 3...aku melahirkan anakku yang sungguh indah...seindah ciptaanmu Ya Allah.
Ya Allah aku bersyukur atas semua kemudahan yang diberikan kepadaku,anakku suamiku keluargaku dan semua yg ada......
Ibu ayah sayag kamu anakku....
Semoga aku baik2 saje..HSNZ di katil 21..wad 2b...cantek tempat ni.bertemakan pink.yelah wad bersalin..hehehhe...tengok tingkap aku nampak laut...cantek....indahnye Ciptaan Allah....
Hari ni...duk teringat2 kat anak kesyganganku......baby ...dah 2 hari kita berjauhan kan baby....ibu floor 2...baby floor 5...rindu sgt...ibu rase nak je letak baby dlm dakapan ibu..nak baby sentiasa dismping ibu...ibu nak je peluk baby serapat yng boleh..kerana ibu syg sgt....rindu sgt...Allah sahaja yg mengetahui hati ibu ni syg....
Pagi ni...ibu terasa lapar sgt...hmmm ibu dlm pntng skrg...ibu dah makan ubt td....ibu dah sarapan roti 2 keping...tp x cukup....ibu dah coll ayah belikan makanan ke ibu...ibu sedih ...sebab ibu nak pg tgk baby sgt2...rindu sgt. Tp ayah busy...hmmm sedih ibu rase... pukul 10.00 pg ...ibu dah kena g cuci darah...x sempat nak tgk baby pagi ni...ptg ni ye syg lepas ibu hd..tggu ibu ye syg...
Hari ni..ibu kurng mood utk hd....biasalah ibukan.....panas sikit x boleh...tv x da...isk kenapa ibu kuat merungut kan..hmmm x baiknye perangai ibu ini...lambatnye abg datang....dah nk 2 jam...ibu rase x selesa sgt....skit je badan2 nie....ibu x buat 4 jam....rase x larat ...46 minit lagi..balik wad ...nurse bgtau ada panggilan dari wad baby....risau ibu.kenapa ye.....ibu balik makan2...tp ibu rase pening plak....mcm hb low..ntah la.
Dlm pukul 3.30 abg dtg..jom abg g tgk baby...x sabar nak tgk....akhirnye kita bertemu ye syg...hari ni baby ibu duduk dlm lampu biru...doc bgtau baby ada kuning sikit..mate ibu dan ayah berpinau2 sebab lampu tu...x nampak jelas warna kulit anak ibu ni....
Alhamdulillah anak ibu dah mula minum susu 2 cc...ibu sedih..ibu belom ada susu lagi nak bg ke baby...ibu akan cuba semampu yang boleh...sabar ye syg...Allah engkau murahkanlah susu dada ku buat anak ku yg ku lahirkan ini. .ibu dgr peneranagn doktor...ayah n ibu duk telik2 baby....comeinye baby....ibu sentuh baby...Ya Allah engkau sihatkan anakku ini....kuatkan anakku ini...seperti anak2 yg lain.
Seorg nurse dtg...dan dia bertnya...tengok x lagi wajah anak..ibu dn ayah kate belom lagi....nurse bukakan topeng oksigen....ibu n ayah menatap wajah baby....walaupun belom jelas lagi...tp sempurna wajah anak ibu....cukup sifatnye....comei sgt baby ibu.keck je...syg anak ibu ni..ayah tnya baby ikut sape...ibu pun x pasti...ikot ibu kot.hehehe yg lain ikut ayah...wajah ikot ibu...
***♡Terima Kasih Allah Atas Kurniaan yang Indah ini atas cinta kasih syg kami berdua♡***
7.1.16 tepat 8.11 a.m di lebouroom bilik 6....aku selamat melahirkan baby boy. Walaupun belum sampai waktunye...Allah sebaik2 perancang...
Allah memudahkan semuanya urusanku...seperti yang ku titipkan dalam doaku semasa mengandungkan mu anakku syg.....walaupun genap 32 minggu ibu mengandungkan mu...belom puas rase.menjagamu ..mengusapmu di dlm perut ibu dan membawamu kemana saje ibu pergi....sentiasa bersama ibu..pembawa semngat ibu utk mejalani kehidupan ibu sendiri dikala ayahmu jauh dari ibu ..dan mencari rezeki utk kita berdua ye syg anak ibu....
1.94 kg....Alhamdulillah...hmpir 2 kg...x pe nanti baby ibu cepat2 membesar dgn sihat ye syg...walaupun ibu dan ayah x dpt nak menjaga baby dek kerana baby prem.perlu jagaan rapi di NICU. Ibu doakan baby sentiasa bersemangat mcm ibu...
Dalam pkul 5 ptg...pertama kali kita bertemu ye syg...inilah rupanya seorg anak yg aku kandungan....inilah zuriat ibu dan ayah.....aku seakan tidak percaya. Anak ini lahir dari rahimku...Ya Allah....Aku bersyukur kepadaMu atas kurniaan yng sgt besar utk aku dan suamiku....dimana Kau pernah menguji kasih syg kami berdua dulu 2012....
Ibu dan ayah melihat syg tengah tido.. melihat setiap inci anak ibu ayah.jari2 tangan kaki....keseluruhan badan anak ibu ayah...walaupun anak ibu ayah kecik sikit drpd anak2 biasa.tapi anak ibu sihat saje....comei...pakai pampers je..walaupun penuh dengan wayar2...nadi ..oksigen..wayar air...dan mcm2...tp baby ok sahaje....wajah anak ibu ayah je belom dapat lihat dgn jelas...sebab anak ibu pakai oksigen...tertutup sikit....kaki ngn tangan yg comei...
Pertama kali ibu menyentuh baby...Ya Allah lembutnye kulit anak ibu ini...x sbar sgt ibu nak memeluk anak ibu...nak mencium...semoga Anak ibu cepat membesar ye syg...
Bungkusan pertama pampers ibu kirim ke anak ibu.maaf ibu x dpt menukarkan pampers anak ibu....baju2 yg ibu beli ada di wad ibu...walaupun belom sampai waktu anak ibu nak pakai. Ibu ayah dah sediakn yg sebaiknye...utk anak ayah ibu tersyg..
Kesian kat ayah, apabila ibu khabarkan berita ibu selamat melahirkan syg..ayah x percaya....walaupun di saat ibu melahirkan syg adalah satu keajaiban...itulah " RAHSIA ALLAH UTK KITA "....
Anak ayah ibu.....x sabarnye nak jumpa lagi....
***♡Allah Maha Mencipta♡***
Nananana lagunye....melayan plak aku dengan cete hindustan ni...romantik sgt ...dgn inviromentnye sgt cantek.....
Tgk kajol n shahrukan....nostalgia sgt.happy sgt...kajol makin cantik...
Lagu dia pun best..nanti ada rezeki boleh la tgk cete nye....
Baby duk gedik2 dgr lagu dewale...
***♡Allah Maha Mengetahui♡***
Alhamdulillah, Allah beri aku bernafas lagi untuk hari ini. Semakin hari semakin pendek waktu tido ku. Waktu malam mate susah nak lelap....apa lah yg aku fikirkan...Insyallah...Allah sentiasa utk aku...sentiasa mendengar utk aku....
18.1.16 planing for ceaser..Allah saje yang tahu dalam hati...peelbagai perkara bemain..tapi satu je...semoga aku n baby selamat....Abang plss always be my side....penguat semangat utk harungi waktu 2 itu.....
Walaupun mggu depan..tapi sejap je....aku kena bnyak rehat
..n always positive sebab ALLAH SENTIASA ADA UNTUKKU.
Sunyinye terasa...bila kak rod n adam dah balik johor..cuti sekolah dah habis..kak rod dah start ngajar....hmmmm adam dah pandai jalan...suka sgt bermain..comei plk tu...
Dah 2016...kejap masa berlalu...pejam celik aku dah nak masuk 30 tahun..baby in my tummy sihat2 ye syg...Semoga Allah sentiasa memberi aku kekuatan utk masa2 depan kelak....abg pun diberikan rezeki utk cepat2 pindah duduk bersama...
Hari ni ..aku x masak...panas je lauk semlm...sebab akun masak bnyak...heehe...ok la tu...kemas2 barang baby utk last..lepas ni aku x buka dah...sampai baby ni lahir ye syg...ibu ayah syg baby...
Ptg g cuci darah.....berehatlah aku di hospital..esok ada apoiment last dengan FMS..doktor pakar Zaleha...doktor yg selalu ambik berat....take care sgt org nye...senantiasa diiringi dengan doa utk aku n baby....sentiasa dgn kate2 positive...terima kasih sgt2..krna memahami keadaan aku.....
***♡Terima Kasih Allah♡***
Sekejap je 2015 telah pun meninggalkan kita. Seperti mainan mimpi. 2016 selamat datang..semoga tahun ni aku lebih kuat dan matang utk mengharungi kehidupan ini.
Semlam abg ada...bangun pagi abg dah selamat sampai kL..kejap je kan dpt jumpa abg...mcm mimpi....tapi memang betul abg talib balik...abg balik utk urusan aku n doktor..abg keje 1 jan 2016...semoga ada rezeki boleh jumpa abg lagi...
Abg ....rindu sgt...abg pun kerap telefon...video coll n wasup...sebab keadaan aku ni....abg faham...aku dlm gundah gulana...abg selalu update keadaan aku...syg abg....
Mlm plak aku belek2 barang dlm bag....check2 kot ada yang x da lagi...barang aku x packing lagi..malasnye...tapi malas2 pun tetap aku kena buat juga...dah x lame...pejam celik2 ...dah nak dekat utk admition wad....
Mate susah nak pejam..sebab ptg aku dah tido dengan sedapnye...ptg aku x kemana....kakak aku ajak keluar..aku x nak.nak rest je kat rumah..hehe
Td tghri aku mask....lauk gulai ikan kembong...sambal bilis petai..ikan goreng..nasi..itu je....alhamdulillah rezeki utk hari ni..
Alhamdulillah, nanti boleh la kami duk bersama...semoga Allah permudahkan lagi urusan abg talib....genap setahun abg beli rumah..tapi disewa ekoran abg duduk keje kat KL lagi...insyallah...kalu ada rezeki bolehla kami duduk di situ....abg nak tanam rumput karpet n pasang gazebo....aku mcm biasalah pokok pelam n rambutan..hwheh harap2 muatlah..heheh syg abg....Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah....
***♡Allah Maha ESA♡***
Pkul 6 pagi. Alarm jam bunyi..abg kejutkan aku.....aku dalam keadaan mamai....bangun n tgk jam...dah subuh ni...Ya Allah beratnye badan ni nak bangun.....aku kena kuat hari ni last apoitment aku ngn doktor O&G n Medical...jauh di sudut hari. Harap2 apa jua keputusan yang mereka putuskan aku terima dan semoga baby baik2 saje....
Alhamdulillah, abg talib dapat juga balik bila aku sgt memerlukan dia di samping aku.....utk mendengar planning dari doktor2 aku...abg...dirimu adalah penguat buat aku utk lalui semua ini...hanya dirimu saje yang boleh menyejukkan dikala aku dalam keresahan.....walaupun bukan bicara dari bibirmu...cukuplah sentiasa ada disisiku ini....tatkala aku terasa sgt lemah....bila ku pegang tanganmu yang kehangatan ini...hati aku terasa sgt tenang...anak dalam perot ni seakan memahami....
Bila doktor dah bg tarikh....aku terasa juga berdebar....semoga Allah permudahkan semua urusan aku nanti....perot kejap rase lapar....kejap ok....Rase x menentu...abg tolong aku....beri aku kekuatan ....semoga aku x takut nanti.....( 18.01.2017 ).....itu tarikhnye.....dah x lame...ada 2 minggu lagi....aku akan admit 14 nie....dan ada kena repeat ubat dexsha...2 dos....semoga aku n baby baik2 saje....
Abang......bagi aku kekuatan......
Semasa aku kat D.I.Y abg dpt panggilan....abg pun keluar dr kereta...abg berbual di luar...abg kate urusan keje....habis berbual ....abg masuk kereta...abg senyum...abg kate abg dah dpt 2 paku....alhamdulillah rezeki anak....congrate abg..semoga terus berjaya dimasa hadapan...syg abg...
***♡Allah Maha Mengetahui♡***
Sayup2 kedengaran hujan dengan anginnye.....hmmmmm aku kena bangun...dah lewat nak ke pejabat....hmmm sejuk plak aku rase..
Bangun....terus bersiap utk pergi keje...hati rase dup dap dup dap....esok genap aku 31 weeks.....hari khamis last apoitment aku dengan O&G....combine clinic......
Aku sampai ofis, tengok pintu opis belom buka lagi....jd aku org pertama sampai la ni....on lampu n akon opis...on computer....kemas n lap2 sikit meje...biasalah aku ni cepat sgt alah dengan habuk.....antibody aku ni biasalah lemah sikit..heheheh.. kalu x cepat aje selsema.....
Alhamdulillah ....matahari memancar dengan indahnye....harap2 x hujanlah hari ni....sebab dah 2 hari hujan....dalam hati aku memang risau sgt....takut banjir..kebiasaannye kalu air empangan buka...air akan naik kat umah aku...x laratnye nak pindah, bila dah nak sarat2 gini..kalu ada si suami...mungkin aku x takut sgt....hmmmm
***♡tq Allah ...masih beri kami cahaya matahari yang indah♡***
Suasana ptg hari jumaat di rumah..hari ni aku bermalas malasan.....menikmati suasana petang di rumah....kebiasaan nye hari2 lain ..waktu mcm gini aku di hospital . Iaitu dengan rutin cuci darah ..aku tiap2 hari....(berhaemodialisis)....kadang2 teringin jugak nak cuci selang sahari...tapi demi permata dalam rahim ini, aku korbankan apa sahaja.....semoga baby baik2 saje ye ..di dalam tummy ibu k.....
Allah adalah sebaik2 Perancang untuk aku. Dulu....aku pernah merasaai saat begini...tapi diri ku penuh dengan kesedihan.....Allah memberi ujian yang sgt besar utk aku dan suami ....kadang2 x tertanggung rasenye....Allah berikan aku ujian,kerna aku mampu utk hadapinye....bila diingatkan balik dengan semua yang telah berlaku aku rase aku kuat walaupun......berjuta titisan kesedihan yang aku rasai ......
Tapi itu hanya Pinjaman Allah kepada aku utk meneruskan kehidupan dunia ini.Aku dambakan kehidupan diSana yang kekal abadi....Semoga setiap amalan aku Allah terima...tapi di sudut kecilku....cukup ke amalan ku....betul ke setiap amalan yang telah aku lakukan....Allah terima x....banyak Dosa yang aku lakukan....x terganti rasenye...
Ku usap2 ....perotku dengan penuh doa ....Semoga Allah permudahkan urusan aku dan anak dlm kandunganku ni....semoga Allah memberi kemudahan dalam setiap semua urusan ku nanti....Walaupun abg jauh dariku...tidak pernah aku terasa sedih ...aku Redho....Allah berikan aku ujian....jarak pemisah kami berdua....dalam keadaan kesihatan aku yang tidak baik...disamping kandungan ini....Aku x pernah mengalah...sedih sunyi ...sentiasa aku rase...tapi kasih dan cinta dari Allah utk aku tetap aku nikmati.....oleh keraba kesibukan urusan aku sendiri...menghilangkan semua rase ini...dan aku rase masa berlalu dengan cepat sehinggakan aku belom sempat berbuat apa2......
***♡ALLAH SEBAIK2 PERANCANG♡***
Celik mate....waaa badan rase sakit2...yelah kita berjalan jauh ye seharian semalam....tgk tepi ada insan tersayag....cepat2 cari tangan abg..n aku nak pengang....biasalah memang aku begitu..hehehe
Hari ni rase nak makan lempeng nyoir kat kedai Mok Sik....abg kate ok .... pergi siap cepat2....so makan pagi aku hari ni satel...2 biji lempeng nyoir aku habiskan....lepas tu pg dobi hantar toto. Abg nak satelkan bil tp kedai x nak...siap baru bayar..x pe. Dah satel bab toto...ingatkan nak gunting rambut..tp kedai buka lewat sikit...
Lepas makan aku ke bandar....beli barang sikit...abg belikan berapa helai baju...tq abg...huhu. pusing sane...pusing sini....n ronda2 pantai....aku nak makan taufu fa....hehhehe jumpa lah kat kedai tepi jalan kat kaw. Kamdar tu....dah dpt ...terus aku ngap...hehhe sedapnye....lembut2 je masuk dlm mulut n maniss je rase.....sampai pantai sura hujung uitm aku nampak jambu batu.....hehehe ...abg yah nak ...yah nak...dlm bnyak2 kedai .. tetap aku nak kedai yg depan ngn Post A tu jugak....u turnlah si abg talib...sory.......belum beli dah boleh feel jambu tu sejuk jeeee.....
Sebelum ni, tiap2 hari aku akan beli jambu yg dijual depan sek. Men. Sura .....everyday ..tghhari selepas lunch.....rupanya ada org baru datang....
***♡Tq Allah of the beutifull moment♡ ***
....selepas abg beli...aku terus menghayati makan buah jambu yg di saluti dengan serbuk asam....hmmmmm sedap...sejuk je masuk ke dlm mulut. Tq abg...
Teringat plak air apple juuice witk kasturi yang minum kat secret resipi semlm....mmmmmmm sedapnye masam2 manis je...sedap...
Otw dah nak balik...abg p jenguk umah kami...yg kami buat sewa....abg kate nanti abg dah pindah boleh la duduk sini...sayang rumah baru beli...dah disewakan...x pe..abg dah balik nanti kita duk same kan....aku apa lagi....mesti cakap nak tanam pokok rambutan n pokok pelam...hehhe abg kate muat ke..hehhe aku senyum aje...aku suka makan buah rambutan n pelam... aku sajest nak tanam pokok ceri..abg kate nanti kotor ruang sebab buah n daun bnyk......x pe hehe x jdilah nak tanam... balik singgah kedai qimily...beli barang utk msk tghri...
Lauk simple aje...dek abg x nak.makan ayam masak merah....abg kate x lalu...aku buat sambal telur...ala sotong x da jual la abg hari ni....kate abg nak makan sotong celup tepung...abg memang suka sotong celup tepong...sori x da rezeki...beli udang sikit..abg nak makan been hoon sup.....masak lah aku...tghri....
Abg makan binhooon aje...ptg baru bg makan nasi....ok siap....
Waaa esok subuh abg dah nak balik KL ....sob sob realy miss u abg nanti.... n esok aku keje dah...habislah masa hujung minggu aku n abg talib sayag.....
Tinggal 4 minggu lagi....for the precious moment....Orang Baru nak datang...Rahmat Allah utk kasih sayang Kami.....
Before tido cakap kat abg...yg aku rase debar2...takut semua ada....harap abg balik akhir bulan ni...sebelum aku deliver....Semoga selamat semuanya....
***♡janji Allah itu Pasti♡***
Alhamdulillah....Allah masih beri peluang untukku bernafas di dunia ini....
Hilang rase keletihan semlm....badanku dah cukup rehat..tgk tepi ada insan terSayang yg masih lagi tido...kesian kat abg mesti penatkan drive kete sorang2 balik dungun utk jumpa isterimu yg kurang sihat ini....sorry abg...andai aku mampu menggantikn diriku ditempatmu..aku rela.....♡♡♡
Selepas selesai mandi...aku bersemgt utk siapkn keje rumah...sebab cuace ok...aku satelkn basuh n sidai kain...buat air panas utk kami..tea o ,milo n kopi o.. serta biskut jagung...huhu
Hari ni jumaat ..memang rutin aku akan masak....tetiba terasa sgt lapar....aku cepat2 buka susu nefro yg aku beli di hospital....aku minum2 last mcm nk muntah...tp aku stop n baring kejap...aku dah risau...aku memang lapar sgt...aduih..aku baring n rehat...lepas 10 minit ok lah...lepas tu aku terus masak nasi...sambil tggu nasi aku baring..tenangkan fikiran.....nak ke kedai memang x lepas la klu mcm ni... nasi aku masak je...terus aku makn ....sambil letak kicap sikit...habis 2 senduk...minum air sikit n sendawa..alhamdulillah....lepas tu aku terus baring n aku tertido.....
Pkul 2....abg kejutkan....abg tnya kenapa yg penat sgt ke....hmmmm aku diam aje...aku bngun n mandi...selesai solat zuhur abg suruh siap pg beli lauk..aku beli lauk yg siap lah...aku x lalu nak makan..beli lauk ke che n ehan j3....aku tgk je....x da selera..
Tiba2 abg aku behenti kat Secret Resipi..abg kate nak belanja aku...hmmm aku ok je ..cuma aku bgtau aki x lalu mak makan..hmmm abg suruh aku pilih menu nk makan apa...aku tengok2...semua aku x lalu nak makan..hmmmm abg kate try spageti....aku pilih spageti thai seafood...dlm hati aku mcm x lalu je...abg aku ambik beef noodle ngn kek with tea....aku order apple kasturi..air je aku lalu minum...yg lain x lalu ..... aku diam aje...rase mcm loyal2 je. Mcm x sihat je...l3pas makan...abg bawa aku ronda2 tgk pantai...habis pntai teluk lipat.abg bawa ke pantai seberang...tiba aku cakap aku nak g trg...jalan2.....
Abg aku dah sujest dr pg td...cuma aku ja x da mood... tetiba dah nk kul 4...aku rase mcm nak pegi...smlm abg ajak ke kuantan aku x nak...ke mesramall pun aku x nak....aku rase penat.....abg ajak tido hotel semalman....aku je x selesa dlm keadaan sarat gini.aku lagi prefer tido kat umah....atas katil empukku ni......
Tanpa apa2...abg terus drive je K.trg....dlm perjalan kami borak2....abg tanya kenapa...aku x da mood. ..aku pun x tahu kenapa . ...abg aku pun mainkan beberapa lagu seruling....aku layan aje.....sampai k.trg aku minta abg singgah kedai baby area roundabout kat tok pelam....ok juga barang2...banyak katil, car seat n walker harga pun ok...berpatutan...aku dah jumpa katil baby...elok..jenis kayu.. beroda...n saiz x besar sgt...x makan ruang....car seat pun ok....abg nak beli terus...aku cakap x payah..baby pun belom lahir lagi..panjang cerita lagi....aku cakap tggu semua dah selmat baru abg beli.....x pe....k dont worry...insyallah....semoga selamat semuanya...tinggal 4 minggu lagi.. .
Satel kedai tu.. aku mcm nampak bngunan kuning tu....smlm tgk ada kedai baru buka.....jeng2 jumpa kedai makan CHICKEN COTTAGE.....heheheh jom abg kita try...apa lagi hmmm ...membungkus la kami....coll kak rod..dia pun nak jugak...kak rod n abg mi ada prgram selection utk sukma .... aku order..ayam goreng 9 ketul...coslow + mashed potato....n chicken grill yg half..abg order.. otw kami terus makan chicken grill...mamamh sedap...nyum2...lain kali boleh makan lagi....
Lepas tu ..kami terus ke pusat belia n sukan kat pasir panjang kot..lupe dah...tempat tu tepi jaln je .....g kat kak rod n abg mi... adam buat muka x da mood.. aku ajak kak rod k Mydin Gong Badak....aku saje je nk jalan2...alhamdulillah...melepak lah kami ke sana....pusing2 ...shoping2....n last aku belanja Chicken Rise....my fav....sorry abg....abg aku x lalu makan. Kesian dia...sebab aku suka heheh tq....selesai semua...pg hantar kak rod ngn adam kat belia n sukan.. lepas tu...aku n abg terus balik ke dungun.....dlm perjalan balik...aku tido aje...kajut2 kat umah dah.....dlm perjalanan abg pasang cerita Boboy2...sampai umah abg x kejutkan aku..sebab dia kesian kat aku...penat sgt.....sory abg drive sorg....
Sampai umah...aku mandi...solat makan.n terus tido..abg aku letak kepala tido nyenyak...kesian abg..syg abg sgt...kerana melayan kerenah aku..mauch....love u.... ♡♡♡♡
***♡♡TQ ALLAH....♡♡***
Pagi ni...ofisku sunyi je. Hari ni ada bachmarking ke pejabat bendahari Shah Alam, puncak alam n dengkil...tahun ini, tak dapatlah join sekali dengan keadaan diriku yang tidak mengizinkan...
Hari ni, sarapan pagi aku bungkus nasi minyak, sedikit kueh....x da geng makan hari ni...x bestnye...dek kerana lapar sagt...aku makan kueh aje la....hmmmm mcm x selera je harini....
Tak sabarnye nak g jalan2 ronda2 with my abg sayag....x sabarnye nak jumpa...rindu sgt.....baby dlm tummy pun boleh rase perasaan ibunye...yang suka sgt nk jumpa si kekasih hati....
Biarlah kami di uji dengan jarak ...tapi itulah pahala yang Allah nak bagi....hehehe itulah Nikmat berKasih Sayang..
***♡Disaat Kami DiUji...Terima Kasih Allah♡***
Antara koleksi waktu ibu peggy..hehehe
Lepas ni mesti rindu nak tgk balik pic masa peggy...time ni lah kita di antara yang paling comei....
Perot mebulat....muka n badan pun bulat2 semua hehehe..
*** ♡♡terima kasih Allah krn memberiku peluang merasai nikmat mengandung ini :p ♡♡***
Sunyinye di pagi hari.....bila dlm tummy ada sesuatu tengah bergerak2. Tgh main kot ke ngah buat apa ni..hehehe gelak sorang2...
Terasa lapar sikit2 ni...dah minum air sikit. . Tak apa..bgun pagi nanti kita g makan ye baby...ibu nak rehat lagi...sebelum bermulanya keje kita hari ni...
Ayah bgtau nak balik jumpa ibu n baby...doakan semoga ayah selamat sampai... .amin
*** tinggal beberapa minggu je lagi.... semoga Allah permudahkan semua urusan ibu nanti k. Amin ♡♡♡ ***
Tengah2 cuci darah....tetiba rase nak makan mee goreng siap ada gambar flash back...huhu ... apa lagi...siap cuci darah ...aku terus ke kedai.....order mee goreng...hmmmm x sabarnye nak makan...hehehe.....
Semoga baby dlm tummy ni sihat2 saje....semoga senantiasa dalam jagaan Allah utk aku n baby.....
Pengalaman ke dua jadi ibu peggy nie...memang best...walaupun berjauhan dgn suami tercinta...semua perkara kena buat sendiri tapi...Alhamdulillah aku bersyukur....diberikan kesihatan dan kelapangan hati dan perasaan......
Heee lambatnye mee siap...hmmmm duk menunggu.....sambil melayan berita ...... baru je lepas tepon abg sayg...abg ada tangkapan...semoga abg baik2 saje...ok
24.6.15 hari ini hari rabu..ala cuci darah...x dan nak masak...hari ini my adik ehan akan ambik alih utk masak....ehan masak menu telur puyuh...nyum2 sedap....mujur adik aku ehan ada...boleh la tolong aku kat rumah bila aku buat keje rumah time kat dapur2 ni..
Malam sahur seperti biasa makan lauk yg dah ada....hehehehbe gitulah rutin kami bertiga di rumah....kejap je dah hari yg ke 7 puasa..