SEE ME

Followers

Sunday, July 19, 2009


~Bermulalah satu ikatan~



18.7.2009 aduih dah dekat dah...tido pun x lena..semua x kena...
hati semakin risau..Ya ALLAH kuatkan lah hati hambaMU ini...
persiapan pun dah mula ..sikit2...penat sgt.....
busy jek jadual tuk mggu nie...ngn interview,undangan konvo, majlis tunang, keje...



18.7.2009 ku pandang disemua posisi ku....sehingga lah aku terlelap..








Monday, April 27, 2009

Assalamualaikum pembuka bicara kalam ku ini yang sudah lama tidak di update. Buat semua teman yang masih setia. Ku ucapkan ribuan terima kasih…hehehehe….Bukan menghilang Cuma masa yang tidak berapa nak mengizinkan ….Masalah intenet juga mempengaruhi kerajinan diri ini untuk menulis coretan kat lam blog ini. Hehe….pelbagai yang ku temui disepanjang pengembaraan ku ini….pemandangan mata ku terbuka dek suasana yang membuatku terpaku indah….sambil ku menghirup udara segar…sambil ku mendegar nyanyian alam yang begitu syahdu….derasnya si air sungai menyentuh kalbu ku….ku rindukan suasana ini….ku rindukan semua ..tentang ini…kerana di waktu itu …aku penah merasai perasaan yang sama dan serupa seperti mana aku sekarang…





Di dalam kesejukan diriku ini, aku mencuba mengimbau kembali tentang aku dulu….dilahirkan aku untuk menjadi seorang yang tabah dalam menghadapi masa yang mendatang……seorang yang gigih dan tabah….kekuatan diri adalah pencarianku selama ini….seperti menjadi seorang pahlawan yang sangat berani dalam mempertahankan agama keluarga bangsa dan negaranya …insyallah….





Seperti seorang hero aku ini kan….angan-angan ku tinggi sampai ke langit….tapi itu Cuma angan-angan aku sahaja….demi menyelamatkan diri ini dari berasa bersalah terhadap semua yang penah aku lakukan dahulu…..hehehe jangan pelik pening apabila membaca coretan ini….kerana hati ini ngah mendengar dendangan lagu oleh “HIM – GONE WITH THE SIN”…try la dengar memang syok habis….kebiasaannya..waktu-waktu yang memang tak berapa nak hepy ni yang kite akan luahkan



Him Gone with the sin Lyrics: I love your skin oh so white I love your touch cold as ice And I love every single tear you cry I just love the way you're losing your life Ohohohohoh my Baby, how beautiful you are Ohohohohoh my Darling, completely torn apart You're gone with the sin my Baby and beautiful you are So gone with the sin my Darling I adore the dispair in your eyes I worship your lips once red as wine And I crave for your scent sending shivers down my spine And I just love the way you're running out of life Ohohohohoh my Baby, how beautiful you are Ohohohohoh my Darling, completely torn apart You're gone with the sin my Baby and beautiful you are So gone with the sin my Darling

Setiap harapan adalah yang amat aku harapkan….Cuma harapan aku ini mungkin amat sukar untuk dipenuhi… terimalah aku seadaanya….hargailah aku sementara aku masih menerima….dan anggaplah diri aku ini dari sebahagian dari hidupmu…. Pencarian dan pengenalan ada sesuatu yang sangat berbeza….kehidupan ini tidak boleh di patah balik seperti perjalanan kite sahari-hari. Bagitu juga dengan pusingan umur kite… Cuma kekadang hidup kite ini seperti rodakan….roda yang mana mungkin akan berada di bawah atau di atas ..yang berpusing-pusing setiap kali dikenakan tekanan padanya….hanya diri kite sendiri yang tahu akan apa yang penah kite lalui dahulu….kite akan belajar dengan sendirinya…apabila kite penah melalui sesuatu itu…Sukar untuk menerima dan memberi…itu lah sesuatu yang paling menakutkan…andai itu yang terjadi suatu hari nanti….
waaa ..tinggal hari ini dan esok jek aku bekerja ni....rase mcm best jek ..past nie melepak-lepak kat umah nie...
tapi kekadang itu mesti aku akan rasa bosan ...huhuhu...

Walaupun dengan kesibukkan aku di sini..tetap aku masih ada....masa nak mengedit gambar2 aku ..hahahahha nak wat mcm na....memang tetiba ja ilham sampai......huhu....untuk paparan semua...terima kasih atas sokongan kengkawan semua..okeyyy..










Areda YG cOMEI...

Monday, February 23, 2009

CiNtA rAHsiA



LIZA ZAHIRA

Cinta tak perlu dicari
kerana ia tersisip
di lipatan hati


Sunday, February 22, 2009

KasIh SeHAruM lAVEnDER



Hatiku dipanah rasa, mindaku diusik bayanganmu,
dan setitis haruman kasihku mewangi tanpa sedar......



Forgivenes is like the violet
Sending forth its pure fragrances
On the heel of the boot
Of the one who crushed it.....


eita ashyta



Monday, January 19, 2009

*~hIdUpkU mAsiH aDA cAhAya Pagi~*







hari2 yang aku lalui, membuatkan aku semakin mencari-cari apa erti kehidupan dan asam garam perjalanan ini. Suasana aku berubah2, dengan teman2 baru ku yg men cuit hati dan perasaan tatkala mnyedari kekurangan yang ada padaku. Dahulu, aku penah menjadi seorang yang bergini, sekarang berubah menjadi seorang yang begini. kekadang bila diingtkan kembali membuatkan aku ketawa dalam diam. Manusia akan berubah apabila ada perkara yg membuatkan ianya berubah. Dalam perjalanan yang masih jauh, ku titipkan doa dan kata2 semangat agar aku tidak mudah terpesong dan mudah beralih arah dengan kehidupan yang akan berubah. semua adalah kerana perubahan. perubahan ke arah yang baik memang diharapkan, andai kate diuji, apakah aku mampu untuk melalui satu perubahan ini?..satu persoalan yang aku sndiri belum pasti akan jawapannya nanti. Disaat aku berada dalam satu skop yang meluas, membuatkan pemikiran aku ini akan berada di luar kemampuan aku sendiri. Yang penting apa jua yang aku lalui sehingga kini, aku bersykur dan redha, mungkin suatu hari nanti aku akan memahami semua yang telah terjadi. ALLAH sentiasa bersama ku. Itu yang memberi kekuatan kepada ku, seorang insan yang lemah. Hakikatnya, aku juga perlu waktu dan masa untuk aku sendiri memahami akan diri ku , dan tidak semestinya aku sahaja yang mencuba untuk memahami semua ini. Insyallah "doa anak yang soleh dan solehah" itu yang diterapkan dalam diriku. Disaat rindu ini, aku sampaikan doa agar "dirahmati ALLAH, ditempatkan bersama2 orang2 yang BERIMAN". "Ya ALLAH, sesungguhnya aku adalah hambaMU,anak hamba-MU(lelaki atau perempuan), ubun-ubunku dalam genggaman-MU, hukuman-MU berlalu kepadaku, QADAQ (keputusan-MU) kepadaku adalah adil, aku memohon kepada-MU dengan setiap nama yang telah Engkau berikan untuk diri-MU, atau yang Eangkau turunkan kepada kitab-Mu, atau yang engkau simpankan dalam perbendaharaan ghaib daripada ilmu-MU, agar Engkau jadikan Al-Quran sebagai penyejuk hatiku, cahaya dadaku, pelenyap dukaku dan pengilang kesedihanku."...Amin..



*~aReDayek_2009~*

Thursday, January 15, 2009

*~IlHam DIhAtIkU~*









15 januari 2009, 2.00 am





skrg dah pagi, pukul 2 tepat, mate nie masih tak nak tido. baru jek aku siapkan satu design gambar aku untuk di letakkan di laptopku sebagai pemakin kate2 semgt.. kalu ada idea boleh la..tak selalu jgk kekadang tak da apa yng nak aku designkan...bergantunglah kepada gambar yag aku suka..esok aku ada kuliah, dengan semngat yang berkobar2 tuk pg kuliah aku..harap2 lecture aku masuk lah..mggu depan lecture aku tak ada...lewatlah kelas aku akan bermula..tambahan makmal akan bermula apabila sesi kuliah dah start.aku akan mhargai saat2 terakhirku di U nie..semoga dapat meninggalkan kengan yang terindah sebagai coretan untuk masa hadapan aku yang masih jauh..waa tak sabanya nak menunggu hari konvokesyen...dengarnya akan diadakan pada bulan lapan..insyallah semoga aku dipanjangkan umur dan berpeluang utk merasai baju jubah dan detik2 menerima ijazah yang aku impikan selama ini dan hadiah paling bermakna arwah ayah dan ma aku...mgkin di saat itu, mereka tiada disisi, tapi aku tidak lupa semuanya...kakak dan adik akan jadi peneman setia aku nanti ,,insyallah..



aredayek_2009

Tuesday, January 13, 2009


HaTIkU sEiNdAh SuRiA


Di waktu hujung mingguku, ku habiskan di rumah my soule mate... hati masih merasakan yang same..Bosannya, tu yg selalu bermain di fikiranku. kekadang masih tak tahu ape keje yg perlu dilaksanakn.. waktu di rumah, aku mengeluh dgn tugs harian yg tak habis2. terasa rindu kat kg halaman...tp malas pulak nak blik cz cuti pun bukannya lame... kalu balik hmmm bajet lg... duk sini pun same jgk DUIT jgk... same jek balik ke tak?...lain la waktu dulu2 zaman kegemilangn, dgr jek cuti konfem aku org pertama balik kg.... msti ada jek kelas aku skip...bukn malas tp biasa lah basnye selalu x mncukupi ...so tiket yg tinggl diantra balik awal atau balik lambat.....kekdng tu penat jugk...nak blik kg kena elert r sikt pasal tiket nie...kalu tak, terlepas la..Buat masa skrg....aku kena la plan apa nk bt cuti nie...kalu tak balik kg?


"CADANGAN TIME2 CUTI"


prepair movie bnyk

latest game yg menarik

msti ada line internet

layan blog

lepak kat forum2

cr mber yang on9

makanan ringan

persiapan time2 malas