rindu sangat kat BOBO kucing areda kat kampung. Areda x boleh nak melupakan semua binatang perliharaan areda semua areda sayang. Mungkin masa untuk berSAMA tak lame. Doaku semoga kenangan yang terpahat akan kekal dek MEMORY ku yang x sebarapa BESAR ini.
Wednesday, January 7, 2009
”Ambillah masa untuk memahami Hati & Perasaan kawan kerana dia juga seorang manusia. Dia juga ada rasa Takut, ada rasa Bimbang, Sedih & Kecewa. Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan. Kita selalu melihat dia ketawa..tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan"

Maksudnya: “Ya Allah kami! Kurniakanlah kami rahmat diri sisi-Mu dan sediakanlah kami petunjuk untuk kami ( dalam menyelesaikan ) urusan kami.”
"DOA BUAT MENGUBATI PERASAAN DUKA ATAU STRES"
Maksudnya: “Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba-Mu (lelaki) dan anak hamba-Mu (perempuan). Ubun-ubunku dalam genggaman-Mu, hukuman-Mu berlalu kepadaku, Qadak (keputusan) –Mu kepadaku adalah adil, aku memohon kepada-Mu dengan setiap nama yang telah Engkau berikan untuk diri-Mu, atau yang Engkau turunkan daripada kitab-Mu, atau yang Engkau simpankan dalam perbendaharaan ghaib daripada ilmu-Mu, agar Engkau jadikan al-Quran sebagai penyejuk hatiku, cahaya dadaku, pelenyap dukaku dan penghilang kesedihanku.”
(Riwayat Ahmad no.452, Ibn Hibban no.2372, sahih sila rujuk
Monday, October 20, 2008
* ArEdA rAyE*
BeST rAYe He He
BuKan SeLaLu MakN2 mCM Nie

MajlIS Hari Raye D MBKT ….
BUKAN MAIN BANYAK TAU MAKANAN NIE..SIAP ADA KOIR LAGI...NIE SEMUA ADALAH KERJASAME SEMUA PEKERJA D MBKT NIE..

x lame dah nie ... LI kat c-ni nti hbs la..huhu...suke da..sdh de...mcm2 ADE....
NOTHING IMPOSIBLE
Sunday, September 21, 2008
Sempena hari raya yang akan menjelang tidak lame lagi ni.
Areda nk ucapkan lah selamat hari raya dan maaf zahir batin.
So macam mane persiapan hari raya korang ek nie. Tahun nie, mesti korang banyak buat kuih raye kan.
Eh jangan-jangan banyak kuih tunjuk nie. Almaklumlah dengan kesibukkan kerja yang melanda sekarang nie memang menjadi punca utama. Dengan kemurahan harga kuih raya memang menjadi persaing hangat dengan niat nak buat kuih raya sendirikan.
Areda tahun nie memang x da buat kuih raya, bukan malas. Hehe kalu ikut pada bajet memang lagi untung beli la.
Kalu buat x dapat banyak cuma beberapa jenis je kuih raya. Baju raya pulak mcmna. Harap2 semua dah siapkan. Mesti gelabah nie, sesape yang x siap lagibaju raya nie.
Hehe areda harap sempat punyeww korg nye baju raya. Kepada kengkawan kite yang membuka perniagaan di bulan Ramadhan nie, memang bagus la. Ramai jugak areda lihat menjual kuih raya, pakaian raya dan juadah buka puasa kan. Dibulan yang baik ini, insyallah akan memperoleh rezeki yang berlimpah ruah.N x lupe juga kepada kengkawan yang x balik raya bersame family. Jangan sedih2 tau.
N last la kan. Areda nk minta maaf kot2 la nie da tersalah kate kew, ape2 yang menyingungkan hati dan persaan saper2. Jangan lupe untuk datang singgah ke blog areda nie. OKEY...
SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN
***~ KaTe HatIkU iBaRatKan LiRiK2 ~***
*) MALAY LYRIC (*
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Dihempas gelombang dilemparkan angin
Sekisah ku bersedih ku bahagia
Di indah dunia yang berakhir sunyi
Langkah kaki di dalam rencana Nya
Semua berjalan dalam kehendak Nya
Nafas hidup cinta dan segalanya
Dan tertakdir menjalani segalan kehendak Mu Ya Robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya pada Mu Ya Robbi
Dan tertakdir menjalani segala kehendak Mu Ya Robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya pada Mu Ya Robbi
Bila mungkin ada luka coba tersenyumlah
Bila mungkin tawa coba bersabarlah
Kerena air mata tak abadi
Akan hilang dan berganti (hilang kan berganti)
Bila mungkin hidup hampa dirasa
Mungkinkan hati rindukan Dia
Karena hanya dengan Nya hati tenang
Damai jiwa dan raga
Dan tertakdir menjalani segala kehendak Mu Ya Robbi
Ku berserah ku berpasran hanya pada Mu Ya Robbi
Dan tertakdir menjalani segala kehendak pada Mu Ya Robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya pada Mu Ya Robbi
Hanya pada Mu Ya Robbi
* Air - Bintang *
Bintang di langit
Kerlip engkau di sana
Memberi cahayanya di setiap insan
Malam yang dingin
Kuharap engkau datang
Memberi kerinduan di sela mimpi - mimpinya
Melangkah sendiri di tengah gelap malam
Hanya untuk mencuri jatuh sinaran
Tak terasa sang waktu
Melewati hidupnya
Tanda pagi menjelang
Mengganti malam
Oh bintang tetaplah… pastikan cahyanya
Sinari langkahku setiap saat
Bintang pun tersenyum… dengarkan pintaku
Berikan kecupan di sudut tidurnya
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta
Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa
Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku
Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
* La Luna ~ Selepas Kau Pergi *
Selepas kau pergi
Tinggallah disini ku sendiri
Ku merasakan sesuatu
Yang tlah hilang di dalam hidupku
Dalam lubuk hatimu
Ku yakin kaupun sebenarnya tak
Inginkan lepas dariku
Tahukah kau kini ku terluka
Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu
Berarti untukku
Kau telah mencinta
Dan di cintai kekasihku
Ini tak adil bagiku
Hilanglah damba tinggallah hampa
Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu
Berarti untukku
Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu
Berarti untukku
Lupakanku dalam hidupmu
Yang pernah mencintaimu
Kau memang tercipta
Bukanlah Untukku
Selepas kau pergi
Tinggallah disini ku sendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang tlah hilang di dalam hidupku
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
* Matta ~ Playboy (Jatuh Cinta Lagi)*
pertamaku melihatmu bergetar rasa hatiku
berdebar-debar jantungku mungkin ku suka padamu
ketika ku melihatnya berdetak-detak di dada
mungkin itu suatu pertanda bahwa ku suka padanya
dia atau dia, ku pilih yang mana
aku pusing untuk memilihnya
jatuh cinta lagi
lagi-lagi ku jatuh cinta
aku jatuh cinta kepada setiap wanita
jatuh cinta lagi
lagi-lagi ku jatuh cinta
harus bagaimana ku ingin memikirkannya
layaknya seorang pria ku coba untuk setia
mencintai satu wanita tetapi aku tak bisa
dia atau dia, yang harus ku cinta
aku pusing untuk memilihnya
dia atau dia, ku pilih yang mana
aku pusing untuk memilihnya
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
* Mawaddah ~ Kalau Tuhan Dikenali *
Kalau Tuhan kita kenali
Kasih sayang dan peranan-Nya
Kalau Tuhan kita fahami
Keagungan dan kekuasaan-Nya
Kalau Tuhan kita rasakan
Betapa Dia sangat cintakan hamba-Nya
Kita akan sanggup berjuang, sanggup mati kerana-Nya
Kita akan sanggup berkorban apa saja kerana-Nya
Kalau Tuhan dikenali
Cintailah Tuhan
Dia adalah segalanya
Korbankanlah apa sahaja kerana-Nya
Cintakan Tuhan, Cinta paling mahal
Cintakan selain Tuhan, cinta murahan
Kalau Tuhan kita kenali
Dialah segala-galanya
Kalau Tuhan kita fahami
Dialah Pengurus seluruh keperluan kita
Kalaulah kita faham
Tuhan ini siapa sebenarnya
Kita akan sanggup menerima ujian kerana-Nya
Kita sanggup buat apa sahaja demi cinta pada-Nya
Kita akan sanggup menderita demi cinta pada-Nya
Cintakan Tuhan cinta yang abadi
dik, aku pinta kau akan slalu setia
dik, aku mohon kau slalu menemani
saat ku tengah terluka
kala ku tengah gundah
ku akan menjagamu
di bangun dan tidurmu
di semua mimpi dan nyatamu
ku akan menjagamu
tuk hidup dan matiku
tak ingin, tak ingin kau rapuh
dik, jangan engkau pergi tinggalkan aku
dik, ingin aku cinta dan cinta slalu
saat kau tengah terluka
kala kau tengah gundah
kau akan menjagaku
di bangun dan tidurku
di semua mimpi dan nyataku
kau akan menjagaku
tuk hidup dan matiku
tak ingin, tak ingin kau rapuh
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
* D’Masiv ~ Cinta Ini Membunuhku *
kau membuat kuberantakan
kau membuat ku tak karuan
kau membuat ku tak berdaya
kau menolakku acuhkan diriku
bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
kusadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan
kau hancurkan aku dengan sikapmu
tak sadarkah kau telah menyakitiku
lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini membunuhku
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Wednesday, September 10, 2008
*~kELaKar kELaKar~*
sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.
kadi tanye kat pompuan tu… . “kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?
pompuan tu jawab… “saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya.”
si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. ahhh… sudah… mende aku nak goreng kadi ni… .kadi pun tanye si jantan… “hah… kamu… .bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela”
“tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pas saya ‘tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. saya nak tanye tuan..air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”
jawab kadi..”hak kamu le..”
jantan tu kata lak..”hah… sama le kes ni pun. Kan tuan… kan… kan “
P/S :
1. Jgn samakan isteri anda macam vending machine.
2. Jgn samakan anak anda macam air tin
3. Jgn samakan ‘anu’ anda cam duit syiling … hehehehehhe “
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===
1.Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais
‘MI’LO AIS
2.Ade sorang makcik,die thn teksi..pas 2 makcik 2 nak byr duit dulu..driver taxi tu xnak.nape??
Sebab duit ‘DULU’ mane laku
3.Binatang ape name die ade dua huruf?
UDANG ( U DAN G )
4.Kenape org gali kubur tak pakai spender???
Sebab org gali kubur pakai cangkul la
5.5 ekor semut campur dgn 2 ekor semut same dgn brape???
0 la…semut mane de ekor
6.Ape persamaan Micheal Jackson dengan Micheal Jordan??
Dua2 tak knl korang…
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===
erm… .gini kisahnyer… pakcik aku tu koje sebagai pemandu teksi… erm… .adala satu malam tu… .jeng… .jeng… jeng… (buat suspen skit… hehehehhe)… .tgh pakcik aku tercari2 penumpang… ..adela die jumpa sorang pompuan nie… .fuh… .cantiknyer die… .cam model lak… ‘erm… mmg dah rezeki aku dpt penumpang lawa mlm2 nie’… kata pakcik aku… .bile pompuan tu masuk jer… fuh… .bau harum semerbak menusuk hidung pakcikku itu… lepaih tu die terus jln… adala dlm 5 minit lepas tu… pakcik aku teringat die lupa nk tanya pompuan tu nk berhenti kat mane… pakcik aku cube la pandang pompuan tue melalui cermin pandang belakang tu… die tgk takde… ‘aik… .mana lk pompuan nie pi’… getus hati kecil pakcikku… .die cube pandang lagi… takde gak… .eeeeee… pakcik aku dah mula kuar peluh jantannyer dek kerana terlalu panik… ..disebabkan terlampau takut pakcik aku telah buat satu brek mengejut… ..fuh… ..pakcik aku toleh ke belakang… die tgk muka hantu pompuan tu berubah jd garang… .hidungnyer berdarah… ..pakcik aku cube ingat ayat2 suci… .tapi hampeh… .hantu tue dgn perasaan marahnyer… .berkata… ‘kenapa … .kenapa … … KENAPA ?… pakcik aku cubela berlagak tenang di dpn antu tu sambil membalas… ‘kenapa apa … … antu tue dgn perasaan marahnyer.. dan geramnyer… … berkata… ‘kenapa ko brek mengejut… .BODOH!!!… …. … .har… .har… har… … rupa2nyer… .waktu pakcik aku jeling blakng tgk pompuan tue takde sbb pompuan tue tgk tunduk… die tgh melombong bijih… hahahaha… .. … .buat suspen je minah nie… hidung die berdarah disbbkan tertusuk jarinyer masa mengorekapabila pakcik aku buat ‘brek mengejut’… .hahahahahaha… .. … .itula cite seramnyer…
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===
Untuk sesiapa yang bekerja di pejabat
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===
* NENEK TUA *
Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan- rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===
^^*LAWAK BUDI BAHASA LRT*^^
Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, “Terima kasih, saya lebih suka berdiri”. Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, “Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri.” Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit, “Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!
===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*===*
*~*Koleksi laGU dan CerPEN *aIDilFitri*~*
kesempatan terbaik sekali
untuk saling melupakan
semua perselisihan persengketaan
untuk saling memaafkan
segala kesilapan kesalahan
Di Aidilfitri ini
biar berlainan visi berbeda misi
mari bersatu kembali
kita cantumkan yang berselerakan
kita tampal yang koyak
kita pateri yang retak
kita baiki yang rosak
kita luruskan yang serong
kita tegakkan yang condong
Di Aidilfitri ini
semoga tidak lagi
kita bertengkar dan berkelahi
bermasam muka dan berkecil hati
bercakaran sesama sendiri
Di Aidilfitri ini
semoga hari-hari yang bakal dilalui
disirami kemesraan mewangi
disinari ukhuwah sejati
dilimpahi rahmat Ilahi.
EHSAN JAMILY
Tmn Desa Baru,Melaka
Telah tibalah pelita Ramadan
yang tiada tandingannya
memancarkan cahaya yang
terang-benderang
walaupun ia hanya
terjadi sekali saja
namun kejadiannya sangat
menakjubkan.
Puasa
mendidik kita supaya
membaiki diri
menginsafkan kita
di kala menderita
dan sabarlah yang
menjadi kekuatan iman.
Solat tarawih ibadah
yang istimewa
merasakan kehambaan dan
kerdilnya kita di hadapan Tuhan.
Ramadan
menghadiahkan kerahmatan
menghadiahkan keampunan
menghadiahkan kenikmatan.
Zakat
tunaikanlah ia
pada akhir Ramadan
agar mereka yang susah
tidak meminta
pada hari raya.
Moga nur Ramadan
menyala buat selama-lamanya.
uswah teladan,
Sandakan,
November 2004.
Layarilah blog di bawah ini:
http://www.mauswah.blogspot.com/
*~raYE oH rAYE~*
Sebut je puasa mesti ada raye kan. Bile je musim raye mesti ada bazar ramadhan. Pastu semua akan menanyakan soklan yang same. Macm nie soklannye: !!!
2) Eh tak buat ke kuih raye tahun nie?
3) Baju raye barape pasang ye?
4) Tahun nie raye kat mane?
5) nantilah areda tambah lain k..lupe dahhh..( :
nanti SAMBUNG lagi...okey ( :
Sunday, September 7, 2008
***~ Menjual Gelang Swarovski ~***
*~MOrE InFo ~*

Produk terkini kami ialah gelang dan subang swaroski. Produk ini adalah handmade (buatan tangan) dan menggunakan kristal Swarovski (antara kristal terbaik di dunia) dari Austria. Material yang kami gunakan untuk menghasilkan produk ini ialah menggunakan emas suasa (14 karat) yang terdiri dari dawai, bola suasa, c
angkuk dan lain-lain.
Jika anda berminat, anda boleh memilih produk-produk kami di dalam GMbizSpot Mart. Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, Bank Islam dan Ambank. Anda juga boleh menggunakan e-currency seperti paypal dan egold untuk membuat pembayaran.
*~Gelang~*
Gelang Tangan Juntai (Hati) - Hijau
Kod : BR-001-01
Warna : Hijau Lumut
Panjang : 19.50 cm
Wednesday, September 3, 2008
*~Ada Apa DeNgN CiNTa~*

Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci
Aku ngin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh
Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........
************************************
Cinta Yng DiHARAPKAN akan kekaL aBadi
Dari mata turun ke hati, ye kew?...hmm ntah la...rasa mcm betul jew. Dari hati pastu pg mne plak dah nie. Semua ni adalah sudah ditentukan untuk bertemu dan berpisah. Diharapkan CINTA ini akan kekal. Insyallah.AMIN. Cinta paling AGONG adalah CINTA kepada ALLAH yang ESA. Bercinta nie kekadang nie kan mcm musim. Ada satu ketika smpai semua akan cauple. Aftr tht clsh.Masih ak tak faham. Kekdg jgk cinta ini seperti satu keperluan. Mudah untuk di tukar ganti. Hmm semakin moden, CINTA semakin mengelirukan. Itu kot yang "dikatakan cinta itu buta". Bergantung pada pandangan masing2 tentang cinta ini kan.
========================================
*KaWan2 YANG best*
eVEry part on MY life nie, tak akan sebest kalu tak ada kawn kan. Itu kate ak"...Bagaimn anda DiLUarkan...nOtHing ImPoSsible kan...
beST thing Go TO bUkIt TiNgGi....
pic nie mgkin nmpak biasa....mgkin x chntek ek........tp MeMorY nie... tak dpt nk dijuAl beli. ....nEver TrY TO catch lIke THIS... hOpe la SemUA dlt hYATI diSAat kite memerLUKan KAN...firnDS mmg LA mcm NI....kekadang ok KEKadang X ok...ye la :lidahkan lagi terGIGITkan"...nie kan kite ngn KngKWAN kite...tp iTU LAH kenangan kite"
*~AredaYek_08~*
Wednesday, August 20, 2008
~mY iNterShIp TiMe~
13.7.2008
Hari nie, En.Jai beri penerangan tentang serba sedikit tentang Rangkain di MBKT ini. Apa yang aku terkejutnye, kat sini pakai aper yang aku pernah alami tahap yang paling teruk r lam hidup. Ntah la tetiba jew aku rasa mcm na demam jew. Aku berhasrat tak nak ulangi lagi kegagalan yang lame. Aku tanamkan tekad nak siapkan jugak sisitem yang bakal aku bangunkan ini. Aku nak wat yng tebmampu. Dengan pengalaman yang ada ini. Aku tak nak la berputus asa, dan aku kena lebih semgt kan. Tapi melihat gaya En.Jai rasa betapa bayak yg perlu aku terokai dan jelajahi. ilmu di dada masih sikit, aku kena usaha lagi kuat. Tapi rasa mcm malas jew. Mmm Banyak lak aku temenung lak. Hmm gitu lah perangai aku. Jap semangat jap tak. Tiba2 HP bunyi...(lagu 50cen lak...)...baik2 kite makan kat cafe je lah ek...ni yus dan kerol ajak g makan. aku n dyb ngn cepatnye bersiap nak g makan. Yelah bosan gak duk lam nie. Semua senyap jew. Aku kan dak baru. Rasa macm takut jew..semua yg aku lakukan menjadi perhatian pekerja2 di bahagian ini. Tapi tak pe. Aku kan sampoi, sampoi la sangt..depan jew..belakag mm takut giler..rasa nak masuk lam poket jew.huhuhu..Begitu la aktiviti aku di sini. Tiap2 hari perkara yang same jew.. Kekadang best jugak.dapat ym ngn dak2 kelas. Hilang gak bosan. Tak lupe lak ngn Games kegemaran aku iaitu Lord Of The Ring, memang best. LAYAN jagn tak layan....seminggu - ke berminggu.....
30.7.2008
Haah...mals nye nak g MBKT nie. hari ni da metg nie. M ala kena msuk metg lak. M bukan suke sgt metg2 nie. tp datuk bandar da mai nie. Bukan senag leh join metg ngn datuk bandar nie. Disaat menantikan kedatangan datuk bandar. Waa siap da pengawl peribdi lak..pastu tue siap ada istiadat lak. Mcm hari istiadat ngn Sultan jew.Waa bangga nyee...Aku nie berangan jew...jadi anak sultan..huhu ye lah leh la enjoy.huhhuhuu..dah ciap metg da makan2..tp x join..segan jew...huhuh mcm ni la..burung enggang tak leh nak terbang ngn burung pipit kan...itu lah perupamaan yang dapat digunakan hari ini.....THE END..





